PytaThor o zasady 6tki

[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]

PytaThor o zasady 6tki
WFB: 6th edition
add post

DEMONSTENES
#61 2017-02-16 23:58:41 force +1
0
No nie zgodzę się. Q&A były oficjalnymi zmianami. Redirect jest dziwny ale idzie z tym grac.
THORASH
#62 2017-02-17 02:39:51 force +1
0

No nie zgodzę się. Q&A były oficjalnymi zmianami.

Tak - jak coś poszło i było druknięte to jest przyklepane...


Redirect jest dziwny ale idzie z tym grac.

No ale to ja to bym jednak zmienił z idzie z tym grać na zmienimy to na logiczne przyjemne rozwiązanie.

Coraz bardziej jestem za tym, że zrobić FallenSunowe interpretacje. Każdy gra w to co lubi... jest tyle imprez, że każdy może sobie wybierać żeby się dobrze bawić po swojemu na wysokim poziomie.

Chce zaznaczyć jedno... Czy zasady będą miały modyfikacje czy nie będą ich posiadać. Nie obejdzie się bez napisania krótkiego pdf'a. W którym świeży gracz, który np. wczoraj stwierdził że wraca do 6ed i chce z nami pograć, będzie mógł przeczytać na co gram z czym po co itd.

Nie wystarczy napisać Gramy 6ed bez SoC. Weźmy choćby pod uwagę głupią magię... - kuźwa - z RB nie... z Erraty nie bo tylko połowa a część magii jest tylko i wyłącznie w jakimś WD do którego tylko Kuba z nas miał dostęp W chronicalu są opisane jak przeprowadzać ucieczki i pełno głupich pierdół to nie jest takie easy trzeba to uporządkować bo sam się w tym gubię - a dodatkowo można napisać zmiana redirecta bo jest pojebany.

Wbiegający pod nogi uciekający oddział który na czas ruchów jest traktowany jako skała to absurd nie z tej ziemi.

Jeśli ktoś uważa, że to precedens do tego by pisać drugiego rulebook'a. No to kurde... co ja moge - na serio jest duży wybór bez Zduńskiej Woli na preriach.... Sam chce grać w coś co mi się podoba - nawet jakbym miał to poprawiać - gdy u nas większość uzna że to głupia zmiana która wywraca wszystko i nie jest już 6ed to zawsze można wrócić do tego że unit uciekający zamienia się w skałę póki co spróbujemy next time ze zmianą tego redirecta
REMOWILLIAMS
#63 2017-02-17 09:51:42 force +1
1
Czyli chcesz zmienić dwie zasady?
Ucieczka blokującego uciekającego oddziału tak żeby nie był skałą i redirect taki żeby był jak w 8 ed? (btw. przez tyle lat redirect działał tak jak w 6 ed. i nikomu nie przeszkadzał a nagle jest problemem tygodnia...)

8 edycja duża poprawiła w mechanice gry m.in. redirect, dodała też zajebistą zasadę, że jednostka zawsze oddaje jeśli ma kto oddać - prawie 100% graczy uznało ją za super (w tym ja) - zmieniamy?

Róbcie co chcecie, ja mogę grać ze zmianami tylko jeśli mają na nie grać więcej niż dwie osoby to może ustalmy jakiś hm... sposób ustalania takich zmian.
DEMONSTENES
#64 2017-02-17 15:04:49 force +1
0
Wg. mnie wrogi oddział uciekający jest nadal uciekający i tu nic nie trzeba zmieniać.
Redirect - stoje po stronie FAQ. To była oficjalna zmiana. Na początku pamiętam, że była szokująca, ale przyzwyczaiłem się.
THORASH
#65 2017-02-17 17:46:43 force +1
1

#REMOWILLIAMS# Czyli chcesz zmienić dwie zasady?

Przymierzam się... aby zmienić jedną zasadę - Redirect. Najpierw obmyślę przedstawię wszystkim tutaj, poproszę ładnie by każdy się wypowiedział (nie na temat moralny czy zasada niszczy Warhammer'a tylko czy nie tworzy przypadkiem więcej problemów i pytań niż je rozwiązuje). A potem pogram z tym i zobacze jest fajnie jeśli tak to dopiszę do regulaminu i wyjaśnień razem z magią.


#REMOWILLIAMS# (btw. przez tyle lat redirect działał tak jak w 6 ed. i nikomu nie przeszkadzał a nagle jest problemem tygodnia...)



#REMOWILLIAMS# Róbcie co chcecie, ja mogę grać ze zmianami tylko jeśli mają na nie grać więcej niż dwie osoby to może ustalmy jakiś hm... sposób ustalania takich zmian.

Trzeba podkreślić jedną sprawę, którą podkreślam za każdym razem kiedy tylko mogę. Nie jestem świątynią oldhammer'a dlatego nie robie tego jako imprezy oldhammerowej. Tworze miejsce i imprezy na które zapraszam ludzi, którzy wyrażają chęć bawić się podobnie do mnie. Podoba Ci się, edycja, estetyka, miejsce, ludzie - zapraszam. Nie podoba Ci się zmiana jednej czy kilku zasad, Warhammer traci dziewictwo... przestaje być Warhammerem. To zawsze możecie zorganizować w Opolu to samo - trzymając się sztywno zasad i widzimisię tamtych czasów, szpanując, że jesteście rycerzami z Oldhammerem na tarczy i choć zasada jest beznadziejna to i tak na nią gracie.

Skoro nie robie tego za kase zarobkowo tylko dla siebie - nic mnie nie ogranicza, to sam się chce na tym dobrze bawić ... nie zależy mi na pozyskiwaniu ludzi - dlatego zapraszam serdecznie na to co mi się podoba. Nie chce wyznaczać trendów ani tłumaczyć co jest słuszne... póki robie imprezę żeby samemu fajnie spędzić czas i w zasadzie tylko po to a przy okazji chciałbym by inni fajnie spędzili dzień to chce to robić po swojemu tak żebym sam nie czuł dyskomfortu.


#REMOWILLIAMS# 8 edycja duża poprawiła w mechanice gry m.in. redirect, dodała też zajebistą zasadę, że jednostka zawsze oddaje jeśli ma kto oddać - prawie 100% graczy uznało ją za super (w tym ja) - zmieniamy?

Jak wprowadzać nowe zasady - ja osobiście robie to tak:
- jak najmniejsza ingerencja w zasady...
- logika
- intuicyjność
- rozwiązywanie a nie tworzenie nowych problemów

^ nie - "fajnością..." ani poprawą mechaniki - ja chce rozwiązywać głupią sytuację - by nie musiała zaistnieć - tym się sugeruje.

Zmiana redirecta - zmienia Ci: zrób redirect inaczej.... na tym się to kończy...

Ja jednak widzę różnicę między Redirect a Oddawaniem w walce...

Bo oddawanie w walce wyróci stoły do góry nogami każdy oddział nabierze innej skuteczności rydwany potwory szarża bohaterów ZMIENI SIĘ WSZYSTKO - w zmianie redirecta - zmieni się głupia rzadka sytuacja.

Dlatego też jestem mocno za tym żeby jednak Proximity pozostawić takie jakie jest... tworzy to sytuacje gdzie maszynki są nieocenione skaveńskie ale jednak zmiana tej zasady by w te rostery miała znaczący wpływ. Dlatego póki co tego bym nie ruszał.

Tyle co myśle
REMOWILLIAMS
#66 2017-02-17 22:32:53 force +1
0
Thorash, nie powiedziałem że nie przyjadę w razie wprowadzenia kilku House Rulesów, bardziej boję się chyba samego faktu rozpoczęcia ich wprowadzania.
Czemu? Bo mimo że się tak nie czujesz to jednak traktuję Cię jako osobę która ma bardzo duży wkład w propagowanie Oldhammera i Zduńską Wolę jako jedno z jego centrów.
Chcesz czy nie, dużo osób zaczyna na nas patrzeć jak na jednych z kilku liderów tego co się dzieje w Oldhammerze stąd moja niechęć a raczej ostrożność w podejmowaniu decyzji o zmianach.
Wiem że nie chcesz być Świątynią jak to napisałeś tylko chcesz się dobrze bawić i ja to popieram ale niektóre rzeczy się robią same bez względu na to czy chcemy czy nie i miej to na uwadze. ;-)
REMOWILLIAMS
#67 2017-02-17 22:41:53 force +1
0
A apropos samego redirecta pozwolę sobie osobny post skrobnąć.
Napisałeś że zmieni się jedna rzadka sytuacja :
- jeśli chodzi o sprawę uciekającej jednostki która głupio blokuje szarżę to rzeczywiście zdarza się to rzadko, jest głupie i razem z Demonstenesem jak widzę stwierdziliśmy że ta jednostka powinna uciec i taką wersję zostawmy. Ok.
- natomiast sam redirect nie jest już taką rzadką sytuacją... Tu już jest kolosalna różnica w podejściu do przekierowania szarż jaką prezentuje m.in. 6 edycja a rozwiązanie z 8 (nie wiem czy już nie z 7 nawet) edycji które proponujesz wprowadzić.
THORASH
#68 2017-02-18 02:48:31 force +1
0

#REMOWILLIAMS# A apropos samego redirecta pozwolę sobie osobny post skrobnąć.
Napisałeś że zmieni się jedna rzadka sytuacja :
- jeśli chodzi o sprawę uciekającej jednostki która głupio blokuje szarżę to rzeczywiście zdarza się to rzadko, jest głupie i razem z Demonstenesem jak widzę stwierdziliśmy że ta jednostka powinna uciec i taką wersję zostawmy. Ok.
- natomiast sam redirect nie jest już taką rzadką sytuacją... Tu już jest kolosalna różnica w podejściu do przekierowania szarż jaką prezentuje m.in. 6 edycja a rozwiązanie z 8 (nie wiem czy już nie z 7 nawet) edycji które proponujesz wprowadzić.


Tak - potwierdzam będzie inaczej, ale taka zmiana moim zdaniem ma dwa argumenty, które biją kontrę: bo tak było kiedyś to zostawmy, żeby nie robić precedensu.

Po pierwsze unikamy paradoksalnych rzadkich ale jednak możliwych absurdów i abstrakcji na stole.

Po drugie zmieniamy jedynie sposób wykonywania manewru i jak pisałem wcześniej - nie wywróci to rozpisek, sił jednostek, nie pojawiają się fasty goblinów ze sztandarami, nie znikną skaveńskie maszynki, beastmeny nie przestaną ambushować a zyskamy intuicyjność i logikę. Charakter 6ed rozgrywki pozostanie. Nawet nie zmienią się przez to nazwy jednostek

Zupełnym skutkiem ubocznym będzie fakt, że wtedy redirect będzie mniej kłopotliwy bardziej friendly player.

Po kolejne teraz przed wykonaniem ucieczki - trzeba myśleć kto mógł na kogo redirecta robić... po zmianie - nie...

Po kolejne na logikę można przyjąć, że jak potężny unit szarżuje na coś gównianego i to gówno ucieka to ten unit może skręcić na konkretniejszy cel a nie patrzeć jak ten lebnie w nich (to jest absurd).

A po kolejne już klimatycznie (ostatnio mi przyszło do głowy)... Najbardziej mobilne modele, które są solo i nie muszą wydawać rozkazów podczas szarży... mają najwięcej swobody bo latają - są wręcz stworzone do tego by coś płoszyć i gnać na inne - mają kurwa najgorzej bo latacz prawie zawsze ma możliwość szarży na drugi oddział bo lata skacze widzi. Dra-mat.


#REMOWILLIAMS# Thorash, nie powiedziałem że nie przyjadę w razie wprowadzenia kilku House Rulesów, bardziej boję się chyba samego faktu rozpoczęcia ich wprowadzania........

..........Chcesz czy nie, dużo osób zaczyna na nas patrzeć jak na jednych z kilku liderów tego co się dzieje w Oldhammerze stąd moja niechęć a raczej ostrożność w podejmowaniu decyzji o zmianach.
..........


Spokojnie - ja sam ze zmianami zasad jakąkolwiek obchodzę się jak z cyckami... Nawet jak się okaże, że zmiana nie polepsza i choć rozwiązuje problem ale wprowadza jakieś nieoczekiwane nieprzewidziane paradoksy to od razu ją albo usprawnimy albo wywalimy. Chce zachować jak najbardziej charakter 6ed rozgrywki ale nie chce w grać w system z babolem, który mnie będzie dręczył.


#REMOWILLIAMS# Czemu? Bo mimo że się tak nie czujesz to jednak traktuję Cię jako osobę która ma bardzo duży wkład w propagowanie Oldhammera i Zduńską Wolę jako jedno z jego centrów.

Wiem że nie chcesz być Świątynią jak to napisałeś tylko chcesz się dobrze bawić i ja to popieram ale niektóre rzeczy się robią same bez względu na to czy chcemy czy nie i miej to na uwadze. ;-)


I to mnie najbardziej martwi... ja się troszeczkę sparzyłem dotykając słowa Oldhammer - (tak samo zresztą jak dotknąłem samego słowa Warhammer) większość ludzi z grupy jest spoko ale zdarzają się goście którzy traktują historię tej gry bardziej poważnie niż prawdziwą historię... i ja się ich po prostu boję (bo zazwyczaj nie potrafią malować mało co grali średnio u nich z fluffem a mądrują się jakby minimalnie byli autorami). Spotkałem się z ludźmi którzy mówią że jak się coś ruszy to nie jest już warhammer - mnie to strasznie irytuje - dlatego staje się ofensywny w takich dyskusjach. Zwłaszcza - na swoim polu.

Strasznie mocno chciałbym inspirować ludzi wkoło by trzymali mój poziom bo szczerze powinien być standardem na turniejach gdzie gra się na papierowych makietach aktualnie czasem wiem że ten poziom wielu nie odpowiada - dlatego cała inicjatywa by wyszukiwać ludzi podobnych do mnie... a nie wszystkich którzy wiedzą co to 6ed.
DEMONSTENES
#69 2017-02-18 07:36:45 force +1
0
Zmiana redirecta wpływa mocno na balans armii. Na starym redirecie stół 72 cale wystarczaly mi 4 lance po 9 chłopa. Wczasadzie każda szarża niszczyla dowolny oddział przeciwnika. Po zmianie trzeba było przejść na msu i dużą ilość jednostek wspomagających. Stara zasafa sprzed faq była bardzo pro armie ofensywne. Faq wzmocnił armie defensywne.
REMOWILLIAMS
#70 2017-02-18 09:18:02 force +1
0
Thorash, wszystko by było ok gdyby nie jedna zwalona w 6 ed. rzecz :
Skirmish.

Pamiętasz driady?

Widzące i szarżujące we wszystkie strony?
No więc przy redirekcie jaki proponujesz driady zadeklarują szarże w lewo a potem zrobią redirect w prawo... Bo będą mogły... Albo najpierw do przodu a potem w tył.

Pages: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 , 20 , 21 , 22 , 23 , 24 ,


add post


[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]