PytaThor o zasady 6tki

[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]

PytaThor o zasady 6tki
WFB: 6th edition
add post

REMOWILLIAMS
#41 2017-02-15 13:18:34 force +1
0
Ad 3 Kolejność deklaracji szarż jest ważna bo niestety uciekające od innych szarż jednostki albo te z compulsory moves mogą przeszkodzić w szarży i uczynić ją ostatecznie niemożliwą tak jak na twoim rysunku.
REMOWILLIAMS
#42 2017-02-15 13:30:55 force +1
1
Ad 4. Jeśli jednostka ucieka z combatu to liczy się tylko i wyłącznie rzut kością aby ocenić czy goniący złapali uciekających niezależnie od tego jak to wygląda na stole.
Natomiast w całej reszcie przypadków mierzy się zasięg miarką i rzeczywiście latacze mają przewagę nad jednostkami nielatającymi że sobie nad przeszkodą przelecą i dorwą uciekających.
DEMONSTENES
#43 2017-02-15 13:35:25 force +1
1
Ad. 3 - kolejność ma znaczenie można sobie zablokować szarżę.
Ad.4 - kości - co jest nie ma znaczenia. Pamiętajcie, że uciekający są traktowani jako skirmish, więc nie tracą ruchu np. za wejście w las. Więc liczy się tylko wynik kości - latacz czy nie - nie ma znaczenia.
REMOWILLIAMS
#44 2017-02-15 13:43:45 force +1
1
Ad. 5 Każdy unit, w tym i characters ma przód, tył i flanki. Szarżując na niego skirmishowym kółeczkiem wzajemnej adoracji ustal w której strefie jest większość modeli z szarżującego oddziału a model ucieknie wtedy w przeciwną stronę.
Jeśli ustawiłeś ich po równo na każdej strefie to znaczy że jesteś Troublemakerem i radź sobie sam! :p
REMOWILLIAMS
#45 2017-02-15 13:48:29 force +1
1
Demo - no przecież tak napisałem, liczy się wynik na kości. Przy combacie oczywiście. Jak szarżuję lataczem to ja nie mam żadnych kości tylko 20 cali ruchu. Porównuję z odległością do tych co uciekli, jak wystarczy to złapałem.
DEMONSTENES
#46 2017-02-15 14:28:11 force +1
1
Remo - sorry - wydawało mi się, że chodzi ci o to, że:
-latacz po wygraniu walki ma 20 cali na gonienie
-uciekający jest spowalniany przez teren
Także - tak zgadzam się z Tobą w 100%
THORASH
#47 2017-02-15 17:38:48 force +1
0
ad 3 tutaj was moze zaskocze ale na pewno nie liczy sie kolejnosc (moze jestem w duzym bledzie i mnie wyprowadzicie)... ale jest caly wywod.na ten temat w ktoryms annualu ze wszystko sie robi jednoczesnie....

po za tym jaka kolejnosc szarz skoro co innego to deklaracje co innego complesory a co innego przesuniecie szarz

moje pytanie do tego obrazka brzmi czy unit.moze przekierowac... szarze na to co mu wbieglo pod nogi skoro spali szarze bo musialby omijac...
REMOWILLIAMS
#48 2017-02-15 18:12:37 force +1
0
Strona 46 Rb Move Chargers. Jest napisane że przesuwamy szarżujących w kolejności w jakiej szarże były deklarowane.
Natomiast przekierowanie szarży może nastąpić w fazie Declaration Charges a niestety już nie w fazie Compulsory Moves czy Move Chargers.
THORASH
#49 2017-02-15 19:34:05 force +1
1
Nie zgadzam się... co mi tutaj daje jakaś kolejność btw ja nie wychodzę z deklaracji wcale...



Dlaczego pytam czy moge przekierować...

Po kolei...

- deklaraje szarż w kolejności... #1 na #1, a #2 na #2
- w deklaracja szarż oponent wybiera charge reactions #2 flee
- imediatly wyrzuca odpowiednią ilość i przesuwa unit #2 na linie #1do#1

(ciągle jesteśmy w deklaracjach)

- teraz zachodzi możliwość przekierowań... np. #2 na #1 itd...

i nasuwają mi się 3 rozwiązania...

a) #2 będzie rozjebana bo wjechała pod pociąg

b) choć nie piszą o tym zasady (bo przekierować mogę tylko wtedy kiedy mój cel ucieka) to jednak robimy, że mogę przekierować szarżę czarną #1 na uciekającą #2 (w miare logiczne)

c) boska ręka chroni uciekający oddział sam Sigmar... Cofa się w czasie otwiera teleport z Age of Sigmar stępuje i zasłania nagą piersią uciekających, przez to staje się impasem szarżujący pali szarżę i musi omijać uciekających

Jeśli padnie tutaj C.. to zaczyna mi się nie podobać wtedy tak jak 5ed...

Wtedy się za to wezmę bo Duda się jeszcze widzę nie wziął za to i...
- naprawiam proximity
- naprawiam redirect
- naprawiam (zobacze co jeszcze trzeba...)

i żegnam się z teorią:


Mieliśmy nie zmieniać zasad nawet jeśli są głupie więc tego nie róbmy i grajmy w 6 ed. z całą jej zawartością.

na rzecz logiki i intuicyjności
REMOWILLIAMS
#50 2017-02-15 20:32:11 force +1
0
Może zanim napiszę resztę to podam Thorashowi najprostsze rozwiązanie:
W twojej sytuacji zadeklaruj szarżę najpierw unitem #2
Jeśli #2 ucieka to twoje #2 zrobi redirecta na #1. Mało tego - teraz twoje #1 deklaruje szarżę na uciekające #2 które musi uciekać i jeśli nie zostanie zjedzone to jest jeszcze duża szansa że oba twoje oddziały zrobią kanapkę wrogiemu #1.

Wygrywasz wszystko w tym momencie.

A wracając do zasad:

Ok, nie wychodzisz z fazy deklaracji ale redirect jest tylko wtedy kiedy twój cel ucieka więc tu nie ma to zastosowania. Ten uciekający unit jest traktowany wtedy jako przeszkoda.

Wracając do rozwiązania z początku mojego posta - jest najlepsze i oszczędzi nam zmieniania zasad, których mieliśmy nie zmieniać. Przestaniemy wtedy grać w 6 ed. jeśli zaczniemy ją modyfikować w związku z frustracją jakąś zasadą...
Tak samo nie będziemy grać w Warhammera jak nie robią tego chłopaki od 9Age już od dawna...
Ja się będę musiał wtedy wypisać i zostanie mi tylko Warszawa - a to daleko. Dont du dis.

Pages: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 , 20 , 21 , 22 , 23 , 24 ,


add post


[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]