PytaThor o zasady 6tki

[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]

PytaThor o zasady 6tki
WFB: 6th edition
add post

THORASH
#31 2017-02-13 16:46:25 force +1
0

Nigdy nie spotkałem się z interpretacją, że jak widzisz to masz możliwość szarży.

Same here...


Przed erratą deklaruję szarżę na XX1, ona robi flee, robię redirecta na XX2.
Po erracie, XX1 ucieka, a ja w następnej turze dostaję szarżę od XX2.

... i to jest właśnie beznadziejne
YOURAND
#32 2017-02-13 17:28:51 force +1
0
Wszystko jasne. Bardzo nieintuicyjna jest to zasada, czyli główne pytanie to czy bug czy feature.
THORASH
#33 2017-02-14 02:33:50 force +1
0
Dla mnie to jest jakiś dramat
REMOWILLIAMS
#34 2017-02-14 11:41:46 force +1
0
To ja się powtórzę:
Gdzie w Erracie jest zapis o Redirect bo nie widzę? Cały czas piszecie o Erracie.

Widzę tylko odpowiedź w Q&A na pytanie a propos tej zasady w RB.

Rysunek w RB jest podpisany w ten sposób, że szarżujący może zrobić redirect bo uciekający ODSŁONIŁ inny unit. Tam jest słówko "revealing" więc sprawa jest prosta.
Odsłania możliwość SZARŻY a nie możliwość ZOBACZENIA unitu jako, że ten unit na rysunku jest widoczny cały czas - on nie jest schowany za tym pierwszym.

Co jest dla Was problemem widzę, to to że wg. RB szarżę można zadeklarować już jak się WIDZI wrogi oddział.
Tu leży problem bzdurnego zapisu RB bo praktyka późniejszych edycji (a raczej też 6 i wcześniejszych jak ktoś znajdzie odpowiednią interpretację gdzieś) pokazuje, że nie można deklarować tzw. szarż niemożliwych. Oceniają to gracze a jak nie potrafią to jest sędzia od tego. Nie wystarczy widzieć celu żeby na niego zadeklarować szarżę, bo w tym wypadku mógłbym piechotą zadeklarować szarżę na smoka stojącego za innym oddziałem piechoty, bo go widzę (large target) i jest blisko. No nie - nie można deklarować takich szarż tak jak nie można deklarować szarż na pół stołu i takich, do których od razu widać że trzeba dwóch wheeli.

Stosujmy się do RB czyli redirectujmy na nowe jednostki na które wcześniej nie mogliśmy zadeklarować MOŻLIWEJ (tu już interpretacja ponad RB) szarży.
YOURAND
#35 2017-02-14 21:14:37 force +1
1
Jasne, do takich wniosków też doszliśmy. No to jedynym problemem pozostaje miarka w oku, co uznajemy za możliwą szarżę a co nie. No ale to będzie problem tylko w ekstremalnych przypadkach pewnie.
REMOWILLIAMS
#36 2017-02-14 21:44:21 force +1
1
No dokładnie. A jako, że gramy w bezstresowym środowisku to zapewne problemu nie będzie.
THORASH
#37 2017-02-14 23:06:43 force +1
0
ale to na czym ostatecznie stanęło... nic nie zmieniamy w proximity i zostajemy przy erracie... redirect czyli jeżeli szarżuje i mogłem na innych to musze gonić i patrzeć jak wyżynają mnie bo patrzyłem i nie mogłem ?
DEMONSTENES
#38 2017-02-15 07:56:16 force +1
0
Tak bym sugerował. Trzymajmy się zasad.
REMOWILLIAMS
#39 2017-02-15 11:12:03 force +1
1
Thorash nie patrz na to w ten sposób.
Jeśli cię wyrzynają to trzeba było właśnie ich zaszarżować a nie tych którzy uciekli...
A gra musi jakoś przedstawić przewagę dwóch unitów vs jeden przecież.
Szarżuję jednego drugi patrzy, ten pierwszy ucieka drugi patrzy, szarżuję więc drugiego on teraz coś robi. No nie ma tak łatwo... Albo albo. Gra ok jest turowa ale jeśli da się odzwierciedlić jakąś przemienność dzięki zasadom to jestem za.
THORASH
#40 2017-02-15 12:32:48 force +1
0
........ nie podoba mi się ale w imię nie ingerencji w zasady zaciskam zęby zostawiamy tak jak jest...

Pozostaje pierwsza strona....

1. Czy dobrze mierze zasięg szarży:
Obradaliśmy z Jakubem, że w taki sposób jak na obrazku szarżuje się przez każdy trudny teren natomiast szarżując przez płotek liczy się cały dystans x2!



2. Najpierw deklarujemy wszystkie szarże potem reakcje. Czy w dobry sposób przeprowadzam ucieczkę:
Po obgadaniach... ustaliliśmy, że tak..


Pozostaje do wyjaśnienia:

3. Kiedy wykonamy ruchy przymusowe nastepuje przesuniecie szarżujących. Co w takiej sytuacji kiedy zagrodzi mi drogę do szarży uciekający unit?



4. Jednostka ucieka omijając teren niemożliwy a ja sobie latam czy w takiej sytuacji przelatując nad łapie oddział ?



5. Skirmish otaczający oddział w którym kierunku przeprowadzamy ucieczkę ? Pamiętam, że robiłem tak wiele razy z poukrywanymi bohaterami w lesie swoim herdem ale nie pamiętam co w przypadku ucieczki. Wybiera się jakiś model deklarujący szarżę i od niego się ucieka ?


Pages: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 , 20 , 21 , 22 , 23 , 24 ,


add post


[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]