| REMOWILLIAMS
| |
REMOWILLIAMS
hide |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
|
| MUODY
| |
MUODY
hide |
#23 |
2017-02-12 03:57:44 |
force +1 |
0 |
|
Ja widzę to tak:
W razie sytuacji, że jeden unit częściowo przesłania drugi co się chce szarżować... Podobnie jak można przed szarżą line of sight, myślę, że stosunkowo prosto bez mierzenia zasięgów można by sprawdzić, czy jeden dozwolony wheel pozwala w ogóle zetknąć się z wrogą jednostką.
Jeśli tak, to znaczy, że jednostkę można zaszarżować. Pod kątem dystansu i racjonalności to już postrzegam jako kwestię dżentelmeństwa, która myślę jest na poziomie i nikt tutaj nie będzie szaleć.
Jeśli nie, jednostki nie można zaszarżować i w razie reakcji "Flee" oryginalnego celu dozwolony jest redirect.
Teraz nie chcę się skupiać nawet, czy w zasadach tak jest (bo myślę, że wszyscy się zgodzą, że Q&A daje odpowiedź sprzeczną z zapisami w RB), ale dlaczego moim zdaniem powinno tak być - ponieważ daje to jakiekolwiek możliwości odginania szarż, kwintesencjonalnego elementu 6-tki i fast cavalary, daje trochę niepewności odginającemu ("Czy trochę mniej ich zasłonić i ryzykować, że wróg i tak dojdzie, czy bardziej ich zasłonić i ryzykować, że wejdzie Redirect?") i pozostaje niesprzeczny z RB jak też Q&A... w sumie.
Tak samo jak w przypadku deklaracji szarży na uciekający unit przez pół stołu należy zabić oponenta wzrokiem i tyle. | |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
#24 |
2017-02-12 15:27:50 |
force +1 |
0 |
|
Profi rozstrzygnięty jest tylko punkt z szarżą przez płotek... Szarże przez trudny teren liczymy podwójnie tylko i wyłącznie fragment przebyty po trudnym terenie... wyjątkiem jest płotek gdzie przejeżdżając przez niego pełen dystans liczony jest x2 głupota no ale taka edycja ;) ja z tym walcze w taki sposób że unikam stawiania płotków.
Niektóre rzeczy ewidentnie wymagają korekty czy uściślenia jak np. domki których nie było a moja wieża Tower of DarkNest ;) była traktowana jako impossible. | |
|
| YOURAND
| |
YOURAND
hide |
#25 |
2017-02-13 11:01:57 |
force +1 |
0 |
|
Odnośnie tego nieszczęsnego redirecta - utrzymuję (była o tym dyskusja na fejsach), że wedle zasad jeśli szarżujący WIDZI oddział na początku fazy (ale nie szarżuje na niego, tylko na zasłaniacza), czyli MÓGŁBY ZADEKLAROWAĆ szarżę, to już wystarczy żeby nie mógł zrobić na niego później redirecta.
To punkt wyjścia. Wolałbym, żeby - jak sugeruje młody - zakaz redirecta dotyczył tylko oddziału na który nie dość, że możesz zadeklarować szarżę, to jeszcze istnieje choć szansa, że ta szarża wyjdzie. Bo DUCH PRAWA :} jest tu taki, że blokujący szarżę ucieka więc nagle chłopaki się orientują, że mogą zaszarżować kogoś innego, kogo wcześniej nie mogli.
A jeśli mogli wcześniej, a tego nie zrobili, to znaczy że tak wybrał jenerał. Więc okazja stracona.
Czyli: jeśli blokujący uniemożliwia szarżę (wymagałaby dwóch wheeli) to znaczy że blokuje opcję szarżowania innego oddziału (choć potencjalnie MOŻNA BY ją ZADEKLAROWAĆ). Skoro ucieka, nagle otwiera się furtka i można zrobić redirecta.
Wszystko to czysto akademickie rozważania, jeśli nie zmieniamy nic w regułach, bo wtedy patrz punkt pierwszy.
A jeszcze co do proximity. Nie grałem w szóstkę za czasów turniejów, żyłowania list etc, ale fakt że od 7 wzwyż można było do tych weapon teamów skaveńskich pruć jak gdyby nigdy nic sprawił, że cudownie klimatyczne (dla mnie jeszcze z 5ed to była definicja szczurów - regimenty plus ich wsparcie ogniowe) jednostki przestały się opłacać. Jeśli nie ruszamy reguł to nie ruszajmy i tej? | |
|
| DEMONSTENES
| |
DEMONSTENES
hide |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
|
| DEMONSTENES
| |
DEMONSTENES
hide |
|
| YOURAND
| |
YOURAND
hide |
#29 |
2017-02-13 15:12:47 |
force +1 |
0 |
|
W RB odnośnie tego kiedy można deklarować szarżę - jeśli choć jeden koleżka szarżujący widzi choć jednego szarżowanego. Czuję się jak adwokat diabła, ale to oznacza, że da się zadeklarować szarżę na jednostkę nie do dosięgnięcia.
ALE w 100% jestem za, że Wasza wersja jest zdecydowanie mniej frustrująca i bardziej pro. Jeśli szarżę można zadeklarować, ale nie ma ona szans sięgnąć, to nie wyklucza późniejszego redirecta. Love it!
Demo mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tą bretką, w sensie - jeśli tak rozumiemy tę zasadę, to w czym problem? To wrogowi ciężej chować jednostki przed lancami, nie? | |
|
| DEMONSTENES
| |
DEMONSTENES
hide |
|