PytaThor o zasady 6tki

[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]

PytaThor o zasady 6tki
WFB: 6th edition
add post

THORASH
#211 2018-11-29 13:21:08 force +1
1
Jeden Remo na forum przez godzinę a tyle Szampon Clear
THORASH
#212 2018-11-29 13:26:39 force +1
1
Właśnie mój Flame of Morrslieb dostał nowe życie i summonuje sobie nowe Screamersy



Kiedyśs miało ich być 24 ale to jeszcze zanim pojawiliśmy się w Opolu pierwszy raz... teraz pojawia się wena by zrealizować przynajmniej 1/3 tego jakże zacnego i Tzeentchowego planu
THORASH
#213 2018-12-02 02:35:56 force +1
3
Minął MiniEvent#1, to aż pięć bitewek za nami i granie od 9:30 do 22:30 fajny dzień raport się szykuje a ja od razu z pytaniami do czystej 6tki....

1. Exalted Champion z golden eye of tzeentch - ma warda przeciwko fanatykowi lub screamerosowemu slashing atakowi, które są dystrybuowane jak shooting, a wykonywany w movementcie ?

2. LittleWaaagh: Eadbutt a bohater na mountcie. Randomowo się rozdziela hita?

3. Poprosiłbym o klaryfikację jednej sprawy... Panika od przegranego break testu. Od każdego Break'a idzie panika czy tylko wtedy kiedy breakowany unit ma US(5) ? (bo troszkę się zakręciłem a nie wiem czy mam dobry print podręcznika)

4. Niezdany terror a multicharge. Jest napisane, że jeśli jednostka niezda terroru to ucieka konkretnie od testu terror, a co jeśli szarżują dwie jednostki i oponent niezda terroru ucieka w pod topór drugiego szarżującego czy poprostu zmienia swoją reakcję na flee i ucieka normalnie...?


5. (Kontynuacja wątku wykorzystywania spalonych, oprócz naginania flee, terroru z życia pojawiło się następne frenzy). Dwóch dobrych kumpli gra i sami podchodzą i się pytają czy ta sytuacja to wałek czy nie ?

Zwykłe odgięcie jednostki z frenzy. Sytuacja wygląda tak, że skinki są na 100% w zasięgu i mają odgiąć kawalerię khorne'a jeśli tak się stanie to khorne ma przejebane i dostaje CORiderów na flankę. Gracz Chaosu nie zastanawia się chwili i nieczekając na frenzy deklaruje szarżę na ColdOneRiderów który od przodu nie podejdą do tego unitu.

(obaj panowie mówią mi, że wiedzą że na bank nie ma tam 14", choć nie jest to oczywiste i nie bylo mierzone)

Sędzia uznaje taki ruch za wałek i decyduje, że frenzy powinno pójść w skinki czy pozwala zrobić spaloną szarżę i przyjąć przodem kawalerie?


To tak na szybko co pamiętam.
VYTAUTAS
#214 2019-01-17 23:52:37 force +1
0
Eksperci!

Czy unit, w którym znajduje się bohater z Frenzy:
1.normalnie ucieka od terrorów, wpada w panikę itp?
2.podąża jego śladem, gdy np. wytną wroga w pierwszej rundzie CC i dochodzi do overrunu?
W podręczniku wspomniana jest odwrotna sytuacja, z oddziałem berserkerów i opanowanym słabełuszem, który do niego dołączył i musi się mu podporządkować.

Grupa nie zapalczywych barbarzyńców będzie uspokajała swego lidera-furiata czy da się ponieść chwili i pomknie do przodu?
THORASH
#215 2019-01-18 10:44:52 force +1
1
Bohater zawsze robi to co unit w którym się znajduje. Bohater z Frenzy ucieka od terrorów fearów panik itd jeśli znajduje się w unicie podatnym na takie historie.

Należy też zwrócić uwagę na inny aspekt. Jeśli bohater z frenzy znajduje się w zwykłym unicie to nie ma takiej opcji, że barbarzyńcy uspokoją wściekłego Lorda... (nie ma takich odważnych nawet w 5ciu...) Bohater z frenzy musi wyszarżować z takiego unitu. Nie wiem jak jest z overrunem, ale jeśli dobrze myślę to musi overrunować solo... gdy unit chce się powstrzymać.

Choć może mnie ktoś poprawi... Choć z drugiej strony ostatnio wątek zasad 6ed na FS jest olany, także będziesz musiał poszukać gdzie indziej mocniejszej interpretacji.
PROFI
#216 2019-01-27 00:41:52 force +1
0
Pytanko odnośnie Fanatyków: przeczytałem, nawet kilkakrotnie zasady dla Fanoli i jednak nadal nie znalazłem odpowiedzi na pewną zagwozdkę. Najpierw - sytuacja:

xxxxxxx - oddział #2
1" odległości
xxxxxxx - oddział #1
8" odległości
xxxxxxx - moje Nocniki

Wszedłem moimi Nocnikami w zasięg 8" od wrogiego oddziału, więc spełniam wymogi co do wypuszczenia fanatyków (2D6 i mogę wybrać kierunek). Kładę model fanola przy wybrabej przeze mnie krawędzi unitu Nocników, obieram kierunek (na wprost) i turlam 2D6. Wynik: 8.

Pytanie: obrywa oddział #2, to poewne, jednak co oddziałem #1? Zgodnie z zasadą ustawienia Fanola po przejściu przez oddział (a w zasadzie w przypadku gdy ma skończyć ruch na oddziale czy w nim) ma on zakończyć ruch w przedłużeniu kierunku, 1" za danym oddziałem (w tym wypadku oddziałem #1). Czy oddział #2 obrywa dmg od Fanola?
Proszę nie mieć na uwadze innych edycji WHFB i nimi się nie sugerować!

Zdanie, które przekonuje mnie, że jedbak obrywa...
(str. 15 OnG RB) "If a Fanatic's move would otherwise end in the middle of a unit then he automatically bounces through it and is therefore moved the extra distance to emerge from the other side."
THORASH
#217 2019-01-27 00:52:50 force +1
0
Profi....... musisz pytać gdzie indziej. Od czasu kiedy naruszyłem porządek świata, niektórzy tylko się logują na FS - wątek z zasadami 6ed umarł już dawno.

Także, jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na to pytanie. To ja nie będę szukał właściwej - jedyne co mogę, to podać Ci moją własną interpretację, a to się nijak nie ma do rzeczywistości.
PROFI
#218 2019-01-27 07:38:53 force +1
0
Oj no nie tragizuj, każdy niech napisze jak to interpretuje i stworzymy home rulesa, jeżeli zdania bd podzielone
JOTUNEK
#219 2019-01-27 10:05:15 force +1
0
Ponieważ fanole są wyłączone z zasady 1" apart, uznałbym że fanol zatrzymuje się pomiędzy oddziałami.
VYTAUTAS
#220 2019-01-27 12:00:00 force +1
1
Według mnie druga jednostka także otrzymuje strzała z kuli.
Wspomniane jest o tym w kilku miejscach: na końcu części poświęconej szarżowaniu przez fanola ("The charging unit takes damage from the Fanatic as normal, and if the Fanatic would end up inside the unit it is placed 1" behind the unit instead" - według mnie można ten przykład stosować także w sytuacji gdy to fanol wykonuje ruch), a także w części o wypuszczaniu fanatyków z jednostek macierzystych (ten fragment sam wymieniłeś Profi).

Pages: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 , 20 , 21 , 22 , 23 , 24 ,


add post


[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]