PytaThor o zasady 6tki

[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]

PytaThor o zasady 6tki
WFB: 6th edition
add post

THORASH
#161 2018-03-17 02:11:49 force +1
0
1] Przesunięcia po walce ? Ostatnio pada pytanie często czy tak się przestawia modele w walce by jak najdłużej trwał kombat ?



2] Drugie pytanie jest bardziej precyzyjne i nie mogę znaleźć na to bezpośredniej odpowiedzi.



Jednostka ma taki sztandar... i chce go wykorzystać w turze w której oblała test głupoty. Można korzystać z magicznych przedmiotów, skoro mag nie może czarować po oblanej głupocie ? Z drugiej strony jeśli to wierzchowiec obleje test głupoty to jeździec może bić normalnie. Jakieś sugestie?

3] Trzecie pytanko na szybko bo nie dowierzam czy katapulta ma D6wo NoArSv pod całym plackiem ?
DEMONSTENES
#162 2018-03-17 11:45:53 force +1
1
Ad.1 - nie można odejść od walki, więc diagram jest narysowany prawidłowo.
Ad.2 - głupota oznacza ruch w fazie compulsory movement. Jeśli banner jest odpalany na początku magii to ja osobiście jeszcze nie wiem, ale skłaniałbym się, że można go wykorzystać. Nie widzę nic w podręczniku, że nie można czarować
Ad.3 - tak D6 woundów no arm sv
THORASH
#163 2018-03-17 16:17:32 force +1
0

głupota oznacza ruch w fazie compulsory movement.

Ja bym się raczej skłaniał do tego, zresztą tak chyba jest napisane albo ja źle kminie, że głupota ciągnie się całą turę...



Inaczej idziesz, inaczej walczysz, mag nie może czarować, ale jeździec który jedzie na głupiej kreautrze która oblała test może bić normalnie...

Ja bym się skłaniał do odpowiedzi na pytanie czy można korzystać z magicznych przedmiotów po niezdanej głupocie... i to też jest dobre pytanie bo...

Mam taki item w HoC, Helm of Many Eyes Enchanted Item... i on daje ASF + Stupidity... i teraz w takiej kombinacji mogę być podatny na wszystkie teorie związane z głupotą.

Są przedmioty które trzeba odpalić... a są przedmioty które działają bo są... wydaje mi się, że zbroja np daje ciągle swój efekt pomimo tego, że ktoś oblał głupotę... ale scrolla odpalić to raczej średnio jak mag je trawę. Z drugiej strony uciekający mag scrollować nie może. Nie mogę się doszukać żadnej analogii (zresztą to normalne w tej edycji) ale sprawę można byłoby wyjaśnić.

Ja ostatecznie puściłbym ten sztandar dlatego że to kreatura oblała test a nie jeździec... ale co z tymi przedmiotami magicznymi, a głupotą.
BESZCZA
#164 2018-03-20 11:45:37 force +1
0
Wydaję mi się, ze baner można normalnie użyć, to nie faza ruchu. Na stronie 83 jest info że rider normalnie walczy nawet jak głupotę obleję potworek.
DEMONSTENES
#165 2018-03-20 12:41:01 force +1
1
Też mi się tak wydaje - jakby to jeźdzcy mieli stupidity - to moim zdaniem - jasne - nie mogą. Ale analogia do tego, że jeźdzcy walczą normalnie moim zdaniem ma sens.
THORASH
#166 2018-03-20 14:55:37 force +1
0

Ja ostatecznie puściłbym ten sztandar dlatego że to kreatura oblała test a nie jeździec... ale co z tymi przedmiotami magicznymi, a głupotą.

Czy działają itemy których działania nie trzeba inicjować typu zbroja tarcza (to wydaje się logiczne ze działają) ale co jeśli czarodziej nie zdał głupoty, może scrolowć czy nie może... ?

Czy bsb który oblał głupotę może korzystać itemu typu storm banner, czy innych tego typu badziwi których się nawet nie odpala w turze magii ?
DEMONSTENES
#167 2018-03-20 15:45:43 force +1
0
Nie, nie. Jeżeli posiadacz obewa głupotę to moim zdaniem nie może korzystać z przedmiotów. Jak gość ma korzystać z tarczy jak stoi i je trawę?
THORASH
#168 2018-03-20 22:57:10 force +1
0
No to jest takie kontrowersyjne... bo każdy przedmiot trzeba byłoby rozpatrywać indywidualnie fluffowo...

no bo jak jest np.

Armour of Tortured Souls... która daje +1 To albo zwykły Chaos Armour w BoC który po prostu daje 4+ sv a jest magicznym itemem...

no to można ją traktować jako, że nawet jak je trawę to i tak ma to +1To... ale z drugiej strony jak jest coś co trzeba odpalić typu scroll, banner czy inne cuda boundy itd to tak troche głupio z tą głupotą...

Ja bym podzielił na dwie kategorie takie które trzeba aktywować i takie które mają ciągły efekt. Jak trzeba aktywować to po niezdanej głupocie nie można, jak mają ciągły wpływ to ciągle to działa. Wydaje mi się to w miare rozsądne.

Taka moja sugestia, bo nigdzie się nie doszukałem, a drążę temat bo jesteś tutaj autorytetem od zasad no i chce wiedzieć jak to będzie w Konstancinie...
DEMONSTENES
#169 2018-03-23 14:16:27 force +1
1
Dobra - przedyskutowaliśmy temat. Głupota działa jak w podręczniku bez udziwnień - idziesz do przodu, masz mniej ataków nie możesz czarować.
Skoro o reszcie nic się nie mówi - nie ma tematu.
THORASH
#170 2018-03-25 14:57:58 force +1
0
Surowo krótko i konkretnie

Pages: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 , 20 , 21 , 22 , 23 , 24 ,


add post


[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]