PytaThor o zasady 6tki

[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]

PytaThor o zasady 6tki
WFB: 6th edition
add post

THORASH
#121 2017-10-28 23:58:05 force +1
0

Co do bolca - trafiasz w oddział. Nie możesz zadeklarować w kogo.


Czyli losujemy kto dostał jeśli jest 3+1 czy nigdy nie może dostać character chyba ze jest jedynym modelem w pierwszym szeregu (np kiedy jest ustawiony na skraju a bolec ładuje po flance)


Czy burning head ma napisane, że można go rzucić w cc? Nie. Więc obowiązuje zasada ogólna, że nie.


Problem jest taki, że nie jest napisane że targetujesz unit - targetujesz punkt na mapie... po tej lini każdy obrywa...
DEMONSTENES
#122 2017-10-29 11:28:54 force +1
0
Losujesz strzał z bolca tylko jeśli w 1 szeregu nie ma rank-n-file troopsa. Jak we froncie jest hero, sztandar, muzyk i champion to losujesz.
THORASH
#123 2017-10-29 15:14:27 force +1
0
Z tym frontem to chyba chodzi o to ze jak bolec strzela na flankę unitu to traktuje bok jako front wtedy łatwo o brak zwykłych szeregowych... bo Sztandar i muzyk to są liczeni jak zwykli o ile się nie mylę.
YOURAND
#124 2017-11-12 20:34:37 force +1
0


sytuacja jak na grafice. Oddział A deklaruję szarżę na B. B ucieka. Czy oddział A może zredirectować na C?

Oddział A MÓGŁBY ZADEKLAROWAĆ SZARŻĘ NA C jeszcze przed ucieczką B, bo widzi C, ale wiadomo "na oko", że przy 2 wheelach nie ma szans dojść.
THORASH
#125 2017-11-12 20:55:32 force +1
1
Wszystko kreci sie wkolo beznadziejnego redirecta. Ustalone jest ze gramy jednak podrecznikowo. Czyli mozna redirectowac wtedy kiedy nie moglismy wvzesniej zadeklarowac szarzy. Jesli nawet na oko widac ze unit musi wykonac dwa wheele to szarza jest nie mozliwa co za tym idzie w tej sytuacji mozna przekierowac na C.

Wazna uwaga jest taka ze sam fakt ze unit widzi nie oznacza ze moze zadeklarowac szarze gdyz nie mozba deklarowac niemozliwych szarz. LoS to tylko jedna z wytycznych.
DEMONSTENES
#126 2017-11-13 14:39:40 force +1
0
Dobra, to ja mam pytanie.
Takie coś mieliśmy wczoraj.
THORASH
#127 2017-11-14 00:48:35 force +1
0
Zacząłbym od tego, że trudno spowodować taką sytuacje, gdzie te Driady byłby w BtB tylko z jednym z tych ogrów wtedy można by go przestawić do pierwszego szeregu, ale załóżmy, że w pierwszym szeregu już bije się jeden bohater i chcemy dostawić drugiego.

Moje rozumowanie jest takie (przechodzę do rozumowania bo nie znalazłem konkretnej odpowiedzi w zasadach) jest takie, że skoro gracz decyduje się na przestawienie bohatera do tylnego szeregu i liczy się z konsekwencjami, musi to trwać jedną turę, to żadnym automatem nie wracałbym go na przód. Może to zrobić w ruchu.

Imo Heros zostaje w drugim szeregu.

Zostały jeszcze poruszone dwie sprawy:

Czy unit pivotuje goniąc czy robi reform jakiś goniąc - pivotuje nie ma żadnych reformów w close combatcie na 6ed.

Druga sprawa z fearem, kiedy się go konkretnie zdaje. Moim zdaniem zasady mówią tak, że:

Jednostka deklaruje szarżę. Robi reakcję. Zdaje test na strach.

Co za tym idzie: może dojść do takiej sytuacji gdzie. Jednostka wzbudzająca strach szarżuje, cel robi stand and shoot, po czym nie zdaje testu na strach i ucieka. Może równie dobrze dojść do sytuacji gdzie jednostka robi stand and shoot, szarżujący (budzący strach) oblewa panikę i cel nie musi zdawać strachu.

Tak to interpretuje. Niech mnie ktoś poprawi wycinkami z RB... jeśli jest coś źle.
DEMONSTENES
#128 2017-11-14 09:05:48 force +1
0
Z zostaniem bohatera w 2 szeregu jestem w stanie się zgodzić i wydaje mi się naturalne - polazł, to tam stoi.
Ciekawie by się zrobiło, jakby jego oddział zaszarżował - w trakcie szaży nie możesz się przestawiać - więc zostałby na kolejną rundę z tyłu

Dalej natomiast nie jestem pewien tego gonienia.

A co do fear - to nie zgadzam się w całej rozciągłości.
Faza wygląda tak:
-deklaracja szarży
-deklaracja reakcji
-zmierzenie odległości
-testy fear/terror/cokolwiek
-wykonanie reakcji
-wykonanie szarży

Czemu nie można zrobić stand ad shoot i flee jednocześnie? Bo to są 2 reakcje, a oddział może zadeklarować tylko jedną deklarację na wszystkie szarże w jego kierunku zadeklarowane.
YOURAND
#129 2017-11-14 09:10:47 force +1
0
Ej. Heros rusza dzielnie by bronic kompanów tylko po to, żeby potem nie machać mieczem na czele formacji gdy wróg jest zganiany? Co więcej, ma się snuć z tyłu i potencjalnie przegapiać walkę z kolejnym wrogiem?
Sorry panowie, ale nie o taki oldhammer walczyłem to się zdaje całkiem sprzeczne z duchem gry.


Co do s&s/fear - ma racje kolega Demo. Bo przed rzuceniem kostkami za stand and shoot trzeba przecież zmierzyć czy wrog nie jest aby za blisko (poniżej połowy charge range) - przy tej okazji dowiadujemy się czy szarża dojdzie. Jeśli tak - fear test i jego skutki.
THORASH
#130 2017-11-14 12:25:55 force +1
0

Bo przed rzuceniem kostkami za stand and shoot trzeba przecież zmierzyć czy wrog nie jest aby za blisko (poniżej połowy charge range) - przy tej okazji dowiadujemy się czy szarża dojdzie. Jeśli tak - fear test i jego skutki.


No nie koniecznie... wtedy mierzysz odległość a nie dystans szarży jaki ma przebyć...



Tutaj jest napisane czy jest w odległości... a nie "czy złapał.." czyli jak unit stoi przed jeziorem i będzie w nim musiał zrobić 1/4 ruchu to i tak stand and shoot nie może być grany...

Dystans jaki rzeczywiście ma przebyć unit mierzymy jak się upewnisz, że reakcje zostały wykonane



Wtedy jest czas na fear.



Nigdzie nie jest napisane, że unit zmienia reakcje na flee tylko wykonuje flee - dodatkowo... tak jak nie jest napisane, że unit nie może zrobić 2x flee w jednej turze ruchu - może po redirectcie...

Pivot:


Pages: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 , 20 ,


add post


[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]