| THORASH
| |
THORASH
hide |
|
| BRUSHLICKER
| |
BRUSHLICKER
hide |
#112 |
2017-10-27 07:50:03 |
force +1 |
1 |
|
Wiem że to żenująco podstawowe pytania, ale niestety ucząc się na nowo grać w 6th w oderwaniu od szerszej społeczności ciężko jest dobrze interpretować zasady, stąd chciałbym się upewnić w kwestii kilku podstawowych zasad. Z góry prośba żeby zasunąć sobie milkę i być delikatnym dla mnie…
Czy w wyniku szarży oddziału B na oddział C może zginąć ktoś więcej niż tylko model C1 ?
Czy combaty liczymy razem, czy osobno? Oddział A, B i C biją po inicjatywie(e.w szarże) a potem na potrzeby liczenia wyniku sumujemy punkty oddziału A i B , czy osobno je rozstrzygamy?
Ostatnia sprawa to już w ogóle truizm nad truizmami, ale niestety raz na jakiś czas mam sprutę w kluczowej sytuacji w związku z tą mechaniką. Jak zabijemy wojownika wręcz, to kolega z tylnego szeregu umownie go zastępuje, ale nie ma już przywileju bicia w tej turze, prawda?
Wybaczcie tak podstawowy charakter pytań, po prostu potrzebuję takiej klaryfikacji na piśmie żeby wiedzieć jak to wytłumaczyć oponentowi | |
|
| DEMONSTENES
| |
DEMONSTENES
hide |
#113 |
2017-10-28 07:06:45 |
force +1 |
0 |
|
Jezeli c1 należy do oddziału do może zginąć cały oddział.
Wynik walki jest liczony jeden dla combatu. Każdy oddział potem zdaje breaka na swoim ld z modyfikatorem wyniku combatu.
Trupy są zastępowane kolegami z tylnich szeregów i w kolejnych rundach normalnie walczą | |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
#114 |
2017-10-28 07:22:22 |
force +1 |
0 |
|
Nic w tym żenującego.......
Czy w wyniku szarży oddziału B na oddział C może zginąć ktoś więcej niż tylko model C1 ? |
Zależy kto to jest C1:
- jeśli to bohater to bijesz tylko bohatera...
- jeśli to champion to woundy przechodzą dalej zabijasz kolejnych
- może się zdarzyć tak, że unit B to kawaleria, wtedy jeśli C1 to jest bohater to możesz zabić jedną inicjatywą jeźdźców bohatera a potem koniami pić po zwykłym C ktory przeskakuje na miejsce C1
teraz ważne
- jeśli C1 i C to dwa zupełnie osobne oddziały... np kawaleria i bohater na koniu który niby się styka ale nie ma nic wspólnego z C to wtedy B ni kij nie może nic robić po biciu w C1... wtedy jeśli C1 zginie to B jest odsuwany od walki ale do wyniki liczą się rany ktore B naklepało (tylko rany), B może też robić overrun'a, ale wszystkie takie przesunięcia rozstrzygane są jednocześnie czyli może się zdarzyć że:
B wbija się C1 (który jest osobne od C) Zabija C1 ale C wygrywa z A. W wyniku czego A ucieka C go goni a B robi overrun do przodu ale już nie łapie C bo poginiło za A a te ruchy są wykonywane jednocześnie (takie niuanse są opisane w Annualu).
Zagmatwane może się wydawać kiedy kombat rozbija się na dwie walki ale to już troche inna sytuacja.
Czy combaty liczymy razem, czy osobno? Oddział A, B i C biją po inicjatywie(e.w szarże) a potem na potrzeby liczenia wyniku sumujemy punkty oddziału A i B , czy osobno je rozstrzygamy? |
Na rysunku masz jeden kombat jeśli przeżyje każdy oddział i np:
A zabija 2, B zabija 3, B robi bok +1 to czerwoni mają 6.
C1 zabija 3, C zabija 4. niebiescy mają 7.
Czerwoni przegrali o 1. Każdy unit zdaje break'a. Deklarujesz kto kogo goni jeśli może (nie zostaje jeszcze w walce). Nie możesz kogoś konić jeśli ktoś Cie trzyma combatem.
Tutaj trzeba zwrócić uwagę jeszcze na kilka ciekawostek. Jeśli unit B nie jest jednostką latającą to C1 musi zdać na panikę za samą szarżę na bok podczas związanina walką.
Warto też wykonywać breaki w odpowiedniej kolejności. Jeśli przegrało niebieskie a C1 to generał to warto najpierw rzucić unitem i mieć bonusy od generała niż rzucić najpierw generałem który spierdoli i zapomni pobudzić morale przyjaciół.
Ostatnia sprawa to już w ogóle truizm nad truizmami, ale niestety raz na jakiś czas mam sprutę w kluczowej sytuacji w związku z tą mechaniką. Jak zabijemy wojownika wręcz, to kolega z tylnego szeregu umownie go zastępuje, ale nie ma już przywileju bicia w tej turze, prawda? |
Nie ma. Przeskakuje na miejsce trupa by trzymać linię w odpowiednim miejscu lub żeby dostać następny oklep - zabity nie oddaje. Wyjątkiem są czary. Czasem jest tak, że masz spear wtedy trzeba wiedzieć ilu jest zabitych a ilu nie.
Jeśli masz 15 gości 3po5 i uzbrojeni są w speary i poprawnie z nich korzystają to kiedy zginie 6 to jeszcze 4 może oddać (oczywiście jeśli się stykają z odpowiednią ilością oponentów) | |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
#115 |
2017-10-28 07:28:32 |
force +1 |
0 |
|
Ja mam pytanie do Kuby... może pamiętasz?
1. Mam 3 rycerzy chaosu + bohatera, strzał z Bolt Thrower'a na przód:
a)może deklarować po herosie
b)nie moze wcale po herosie
c)jest to losowane
gdzie to może pisać ?
2. Czy burning head robie linie 18" i każdy dostaje hit z S4.... moge przez walkę ? mogę po swoich ? | |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
|
| DEMONSTENES
| |
DEMONSTENES
hide |
|
| BRUSHLICKER
| |
BRUSHLICKER
hide |
#118 |
2017-10-28 22:38:00 |
force +1 |
0 |
|
A z czego wynika różnica mechaniczna między charakterem przyłączonym do unitu a zwykłym szwejem | |
|
| DEMONSTENES
| |
DEMONSTENES
hide |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
#120 |
2017-10-28 23:10:44 |
force +1 |
0 |
|
Kurwa............................. Kuba ma racje! Popłynąłem z tym niewzbudzaniem paniki przez lataczy. Nie wiem czemu mi utkwiło w czaszce... | |
|