PytaThor o zasady 6tki

[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]

PytaThor o zasady 6tki
WFB: 6th edition
add post

THORASH
#111 2017-10-04 16:16:00 force +1
1
Jak Ty chcesz uznawać look out'a skoro on działa tylko w templatkach( i nieokrślonych standardowymi restrykcjami shootingu zasadach) ?

(skoro magic missile to shooting)
BRUSHLICKER
#112 2017-10-27 07:50:03 force +1
1


Wiem że to żenująco podstawowe pytania, ale niestety ucząc się na nowo grać w 6th w oderwaniu od szerszej społeczności ciężko jest dobrze interpretować zasady, stąd chciałbym się upewnić w kwestii kilku podstawowych zasad. Z góry prośba żeby zasunąć sobie milkę i być delikatnym dla mnie…

Czy w wyniku szarży oddziału B na oddział C może zginąć ktoś więcej niż tylko model C1 ?

Czy combaty liczymy razem, czy osobno? Oddział A, B i C biją po inicjatywie(e.w szarże) a potem na potrzeby liczenia wyniku sumujemy punkty oddziału A i B , czy osobno je rozstrzygamy?

Ostatnia sprawa to już w ogóle truizm nad truizmami, ale niestety raz na jakiś czas mam sprutę w kluczowej sytuacji w związku z tą mechaniką. Jak zabijemy wojownika wręcz, to kolega z tylnego szeregu umownie go zastępuje, ale nie ma już przywileju bicia w tej turze, prawda?

Wybaczcie tak podstawowy charakter pytań, po prostu potrzebuję takiej klaryfikacji na piśmie żeby wiedzieć jak to wytłumaczyć oponentowi
DEMONSTENES
#113 2017-10-28 07:06:45 force +1
0
Jezeli c1 należy do oddziału do może zginąć cały oddział.
Wynik walki jest liczony jeden dla combatu. Każdy oddział potem zdaje breaka na swoim ld z modyfikatorem wyniku combatu.
Trupy są zastępowane kolegami z tylnich szeregów i w kolejnych rundach normalnie walczą
THORASH
#114 2017-10-28 07:22:22 force +1
0
Nic w tym żenującego.......


Czy w wyniku szarży oddziału B na oddział C może zginąć ktoś więcej niż tylko model C1 ?


Zależy kto to jest C1:

- jeśli to bohater to bijesz tylko bohatera...
- jeśli to champion to woundy przechodzą dalej zabijasz kolejnych
- może się zdarzyć tak, że unit B to kawaleria, wtedy jeśli C1 to jest bohater to możesz zabić jedną inicjatywą jeźdźców bohatera a potem koniami pić po zwykłym C ktory przeskakuje na miejsce C1

teraz ważne

- jeśli C1 i C to dwa zupełnie osobne oddziały... np kawaleria i bohater na koniu który niby się styka ale nie ma nic wspólnego z C to wtedy B ni kij nie może nic robić po biciu w C1... wtedy jeśli C1 zginie to B jest odsuwany od walki ale do wyniki liczą się rany ktore B naklepało (tylko rany), B może też robić overrun'a, ale wszystkie takie przesunięcia rozstrzygane są jednocześnie czyli może się zdarzyć że:

B wbija się C1 (który jest osobne od C) Zabija C1 ale C wygrywa z A. W wyniku czego A ucieka C go goni a B robi overrun do przodu ale już nie łapie C bo poginiło za A a te ruchy są wykonywane jednocześnie (takie niuanse są opisane w Annualu).

Zagmatwane może się wydawać kiedy kombat rozbija się na dwie walki ale to już troche inna sytuacja.


Czy combaty liczymy razem, czy osobno? Oddział A, B i C biją po inicjatywie(e.w szarże) a potem na potrzeby liczenia wyniku sumujemy punkty oddziału A i B , czy osobno je rozstrzygamy?


Na rysunku masz jeden kombat jeśli przeżyje każdy oddział i np:

A zabija 2, B zabija 3, B robi bok +1 to czerwoni mają 6.
C1 zabija 3, C zabija 4. niebiescy mają 7.

Czerwoni przegrali o 1. Każdy unit zdaje break'a. Deklarujesz kto kogo goni jeśli może (nie zostaje jeszcze w walce). Nie możesz kogoś konić jeśli ktoś Cie trzyma combatem.

Tutaj trzeba zwrócić uwagę jeszcze na kilka ciekawostek. Jeśli unit B nie jest jednostką latającą to C1 musi zdać na panikę za samą szarżę na bok podczas związanina walką.

Warto też wykonywać breaki w odpowiedniej kolejności. Jeśli przegrało niebieskie a C1 to generał to warto najpierw rzucić unitem i mieć bonusy od generała niż rzucić najpierw generałem który spierdoli i zapomni pobudzić morale przyjaciół.


Ostatnia sprawa to już w ogóle truizm nad truizmami, ale niestety raz na jakiś czas mam sprutę w kluczowej sytuacji w związku z tą mechaniką. Jak zabijemy wojownika wręcz, to kolega z tylnego szeregu umownie go zastępuje, ale nie ma już przywileju bicia w tej turze, prawda?


Nie ma. Przeskakuje na miejsce trupa by trzymać linię w odpowiednim miejscu lub żeby dostać następny oklep - zabity nie oddaje. Wyjątkiem są czary. Czasem jest tak, że masz spear wtedy trzeba wiedzieć ilu jest zabitych a ilu nie.

Jeśli masz 15 gości 3po5 i uzbrojeni są w speary i poprawnie z nich korzystają to kiedy zginie 6 to jeszcze 4 może oddać (oczywiście jeśli się stykają z odpowiednią ilością oponentów)
THORASH
#115 2017-10-28 07:28:32 force +1
0
Ja mam pytanie do Kuby... może pamiętasz?

1. Mam 3 rycerzy chaosu + bohatera, strzał z Bolt Thrower'a na przód:

a)może deklarować po herosie
b)nie moze wcale po herosie
c)jest to losowane

gdzie to może pisać ?

2. Czy burning head robie linie 18" i każdy dostaje hit z S4.... moge przez walkę ? mogę po swoich ?
THORASH
#116 2017-10-28 18:19:47 force +1
1

Czy jest różnica czy C1 to hero czy nie, jeśli jest włączony w unit?




Jest. (czarny unit kawalerii szarżuje na czerwony ogrów)

Na diag A, czarna kawaleria bije w bohatera zadaje mu 8ran... Char ma 5 życia ginie - 3 rany przepadają. Potem na miejsce Char wchodzi zwykły. Konie mają mniej inicjatywy biją w zwykłego.

Na diag B, czarna kawaleria bije w zwykłego nabija 8ran schodzi 2 zwykłych czerwnoych i jeden czerwony zostaje na ost (Wo).

Martwi zastępowani są zwykłymi którzy nie oddają.
DEMONSTENES
#117 2017-10-28 21:20:40 force +1
1
"Tutaj trzeba zwrócić uwagę jeszcze na kilka ciekawostek. Jeśli unit B nie jest jednostką latającą to C1 musi zdać na panikę za samą szarżę na bok podczas związanina walką."

Z tym lataniem to popłynąłeś. Panikę robisz ZAWSZE jeśli szarżujący ma US5 lub więcej.

Co do bolca - trafiasz w oddział. Nie możesz zadeklarować w kogo.

Czy burning head ma napisane, że można go rzucić w cc? Nie. Więc obowiązuje zasada ogólna, że nie.
BRUSHLICKER
#118 2017-10-28 22:38:00 force +1
0
A z czego wynika różnica mechaniczna między charakterem przyłączonym do unitu a zwykłym szwejem
DEMONSTENES
#119 2017-10-28 22:48:58 force +1
1
W 6ed. możesz bić w to, z czym się stykasz. Herosi są dołączani do oddziału, ale po prawdzie to tak jakbyś miał połączone 2 niezależne oddziały.
THORASH
#120 2017-10-28 23:10:44 force +1
0
Kurwa............................. Kuba ma racje! Popłynąłem z tym niewzbudzaniem paniki przez lataczy. Nie wiem czemu mi utkwiło w czaszce...

Pages: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 , 20 , 21 , 22 , 23 , 24 ,


add post


[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]