PytaThor o zasady 6tki

[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]

PytaThor o zasady 6tki
WFB: 6th edition
add post

THORASH
#101 2017-06-02 18:09:28 force +1
0

A to spytam jeszcze inaczej. Bohater siedzi w oddziale nadal ma 360? Czy oddział również ma 360?


Oczywiście, że tak. Jeśli Bohater może wejść do unitu. To zachowuje się jak unit (jak pojedynczy chipek danego unitu).

Więc...! Jeśli wchodzisz do skirmishu bohaterem to bohater jest częścią unitu i widzi 360 tak jak cały unit i sobie nie zasłaniają pojedyncze modele w tym unicie.

To wszystko pisze w RB.
BRUSHLICKER
#102 2017-07-08 15:45:31 force +1
0
Czy warmachiny mogą strzelać po ruchu? Bo wydaje mi się to dziwne, ale nie umiem znaleźć akapitu, który by tego zakazywał
THORASH
#103 2017-07-08 21:36:35 force +1
1
Wrzuciłem na FB - przy każdej maszynie w profilu pisze... osobno w cannonach osobno w katapulcie...
THORASH
#104 2017-09-19 11:05:36 force +1
1

#yourand# 1. jak się w 6 ed robi szarże? deklaracja - reakcja, deklaracja - reakcja, czy też wszystkie deklaracje a potem wszystkie reakcje? Bo zgłupiałem całkiem.


p44 do p46 - najpierw wszystkie deklaracje - potem wszystkie reakcje


#yourand# 2. jeśli kilka oddziałów deklaruje szarżę na jednego wroga i wróg zrobi flee, i rzuci za mało, by im uciec, to co się dzieje? Pierwszy oddział rozjeżdża uciekających przebywając cały dystans szarży ale co z drugim? który już teoretycznie nie ma kogo rozjechać? Dosuwa się tam gdzie stał wróg czy jedzie przed siebie?


Przesunięcia szarż (w których się wyjaśnia czy rozjechałeś czy nie) wykonujemy według kolejności deklaracji szarż (p46). Czyli pierwszy łapie, drugi sobie pali, wydaje mi się że sobie pali tak jakby jechał do miejsca gdzie stał wróg.


#yourand# 3. stoi linia skirmisherów blokując dwa regimenty wrażej piechoty:

PIECHOTA LAS PIECHOTA
LAS
S K I R M I S H E R S

oba regimenty szarżują. Co teraz? Skirmishzerzy się dostawiają do pierwszego a drugi wpada w pas żeby iść w ich stronę ale oczywiście pali szarżę?


Tak. Czyli zgodnie z p46, którym pierwszym zadeklarujesz ten do siebie uformuje formacje. To bardzo ważne bo np. czołg nie może szarżować na jednostki skirmish ale jak najpierw zadeklaruje się na nich jakąś gównianą szarżę żeby się złożyli to czołg już ma jak. Druga sprawa że można w ten sposób taktycznie układać sobie skirmish na bok czy tył.


#yourand# 4. (wiem że to gdzieś jest ale nijak nie mogę znaleźć) Jak dwa oddziały walczą z 1 wrogiem. Wróg pęka i ucieka. Oba oddziały gonią. W jakiej kolejności się je przesuwa? Najpierw ten który ewentualnie złapał? Potem drugi? Czy po unit strengthie? Czy kto najwięcej ten pierwszy a potem reszta?


W gonitwie (p75) jest napisane, że rzucasz w kolejności po US, ale jak się przesuwa można przyjąć że w takiej samej kolejności po US. (jeśli ja to dobrze rozumiem) Nie ważne który unit przegonił jeśli któryś wyrzucił więcej lub tyle samo co uciekający to uciekający jest zniszczony.


#yourand# 5. Jeśli szarże są najpierw wszystkie deklarowane a potem wszystkie reakcje (a w 6 ed to chyba bardziej prawdopodobna opcja) - to w którą stronę wieje jednostka która zadeklarowałą flee a jest szarżowana np. od frontu i od boku? po skosie?


[ link ] tutaj na drugim obrazku masz pokazane jak się wyznacza geometrię i kilka ciekawszych akcji


To tyle co tak na szybko na przerwie w pracy.
BRUSHLICKER
#105 2017-10-02 02:23:32 force +1
0
Już się chyba na grupce pytałem, ale raz jeszcze nie zaszkodzi. Czy spell nr 1 z lore metalu zostawia prawo do look outa?
THORASH
#106 2017-10-02 22:18:47 force +1
1

Już się chyba na grupce pytałem, ale raz jeszcze nie zaszkodzi. Czy spell nr 1 z lore metalu zostawia prawo do look outa?

Pamiętam pytanie, dobrze, żeby wątek był poruszony na forum.

1. Przede wszystkim na stronie 100 jest opisany Look out Sir! działa tylko i wyłącznie przy temple'ach, które po za kilkoma czarami to tylko Katapulty i Działa. W zaklęciu nie jest używana templatka - i wtedy od razu nie ma czegoś takiego jak Look Out Sir! Na stronie 142 jest napisane co to jest magic missle i żeby rzucić to zaklęcie trzeba spełniać te wymogi.

2. Na stronie 139 jest napisane:


Characters in units cannot be targeted separately unless otherwise noted.

Ja bym to uznał za otherwise noted.

Spełnione są warunki Magic Missle > korzystamy z wyjątku wybieramy bohatera > obrywa odpowiednio to ginie - nie ma tutaj miejsca moim zdaniem na lookouta.

#Demonstenes# Demonstenes...
popraw mnie ;)
MORDHEIMER
#107 2017-10-03 19:02:18 force +1
0
Nie ma Look Out Sir.
YOURAND
#108 2017-10-04 09:30:45 force +1
0
NOWE PYTANIA - WOW!

1. Szarże są po kolei deklarowane, po czym reakcje po kolei deklarowane, to np. jak deklaruję szarżę piechotą i konnicą na wrogich strzelców, to oni mogą zadeklarować stand and shoot na piechotę a flee przed konnicą, strzelić i spieprzyć?

2. Przy redirektach (p.53) pojawia się tekst, że możesz przekierować szarżę jeśli nowy wróg jest "within range". Rozumiem, że chodzi o range teoretyczny na oko mniej więcej, a nie już zmierzony charg range szarżujących? :}
DEMONSTENES
#109 2017-10-04 09:40:07 force +1
0
AD1. masz jedną deklarację reakcji na szarżę - ile ich jest nie ma znaczenia. Mówisz więc - Stand and shoot albo flee.
AD.2 redirect był erratowany - możesz zrobić redirecta TYLKO na oddział, który stał się możliwy do zadeklarowania w wyniku reakcji flee pierwotnego oddziału.
DEMONSTENES
#110 2017-10-04 09:48:35 force +1
0
Co do Look out - to jest problematyczne. Bo z jednej strony jest to magic missile, w którym targetujesz konkretny model w oddziale, ale z drugiej strony nie ma słowa, że look out jest ignorowany. W opisie look out sir jest napisane, że magic missile traktuje się dla celów tej zasady jak zwykły ostrzał.
Więc po mojemu- targetujesz charactera w oddziale - co przy normalnym magic missile jest niemożliwe - ale nadal look out jest tu uznawany.

Pages: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 , 20 , 21 , 22 , 23 , 24 ,


add post


[ You must be logged with confirmed account to participate in the discussion. ]