| THORASH
| |
THORASH
hide |
|
| BRUSHLICKER
| |
BRUSHLICKER
hide |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
#104 |
2017-09-19 11:05:36 |
force +1 |
1 |
|
#yourand# 1. jak się w 6 ed robi szarże? deklaracja - reakcja, deklaracja - reakcja, czy też wszystkie deklaracje a potem wszystkie reakcje? Bo zgłupiałem całkiem. |
p44 do p46 - najpierw wszystkie deklaracje - potem wszystkie reakcje
#yourand# 2. jeśli kilka oddziałów deklaruje szarżę na jednego wroga i wróg zrobi flee, i rzuci za mało, by im uciec, to co się dzieje? Pierwszy oddział rozjeżdża uciekających przebywając cały dystans szarży ale co z drugim? który już teoretycznie nie ma kogo rozjechać? Dosuwa się tam gdzie stał wróg czy jedzie przed siebie? |
Przesunięcia szarż (w których się wyjaśnia czy rozjechałeś czy nie) wykonujemy według kolejności deklaracji szarż (p46). Czyli pierwszy łapie, drugi sobie pali, wydaje mi się że sobie pali tak jakby jechał do miejsca gdzie stał wróg.
#yourand# 3. stoi linia skirmisherów blokując dwa regimenty wrażej piechoty:
PIECHOTA LAS PIECHOTA
LAS
S K I R M I S H E R S
oba regimenty szarżują. Co teraz? Skirmishzerzy się dostawiają do pierwszego a drugi wpada w pas żeby iść w ich stronę ale oczywiście pali szarżę? |
Tak. Czyli zgodnie z p46, którym pierwszym zadeklarujesz ten do siebie uformuje formacje. To bardzo ważne bo np. czołg nie może szarżować na jednostki skirmish ale jak najpierw zadeklaruje się na nich jakąś gównianą szarżę żeby się złożyli to czołg już ma jak. Druga sprawa że można w ten sposób taktycznie układać sobie skirmish na bok czy tył.
#yourand# 4. (wiem że to gdzieś jest ale nijak nie mogę znaleźć) Jak dwa oddziały walczą z 1 wrogiem. Wróg pęka i ucieka. Oba oddziały gonią. W jakiej kolejności się je przesuwa? Najpierw ten który ewentualnie złapał? Potem drugi? Czy po unit strengthie? Czy kto najwięcej ten pierwszy a potem reszta? |
W gonitwie (p75) jest napisane, że rzucasz w kolejności po US, ale jak się przesuwa można przyjąć że w takiej samej kolejności po US. (jeśli ja to dobrze rozumiem) Nie ważne który unit przegonił jeśli któryś wyrzucił więcej lub tyle samo co uciekający to uciekający jest zniszczony.
#yourand# 5. Jeśli szarże są najpierw wszystkie deklarowane a potem wszystkie reakcje (a w 6 ed to chyba bardziej prawdopodobna opcja) - to w którą stronę wieje jednostka która zadeklarowałą flee a jest szarżowana np. od frontu i od boku? po skosie? |
[ link ] tutaj na drugim obrazku masz pokazane jak się wyznacza geometrię i kilka ciekawszych akcji
To tyle co tak na szybko na przerwie w pracy. | |
|
| BRUSHLICKER
| |
BRUSHLICKER
hide |
#105 |
2017-10-02 02:23:32 |
force +1 |
0 |
|
Już się chyba na grupce pytałem, ale raz jeszcze nie zaszkodzi. Czy spell nr 1 z lore metalu zostawia prawo do look outa? | |
|
| THORASH
| |
THORASH
hide |
|
| MORDHEIMER
| |
MORDHEIMER
hide |
#107 |
2017-10-03 19:02:18 |
force +1 |
0 |
|
Nie ma Look Out Sir. | |
|
| YOURAND
| |
YOURAND
hide |
#108 |
2017-10-04 09:30:45 |
force +1 |
0 |
|
NOWE PYTANIA - WOW!
1. Szarże są po kolei deklarowane, po czym reakcje po kolei deklarowane, to np. jak deklaruję szarżę piechotą i konnicą na wrogich strzelców, to oni mogą zadeklarować stand and shoot na piechotę a flee przed konnicą, strzelić i spieprzyć?
2. Przy redirektach (p.53) pojawia się tekst, że możesz przekierować szarżę jeśli nowy wróg jest "within range". Rozumiem, że chodzi o range teoretyczny na oko mniej więcej, a nie już zmierzony charg range szarżujących? :} | |
|
| DEMONSTENES
| |
DEMONSTENES
hide |
#109 |
2017-10-04 09:40:07 |
force +1 |
0 |
|
AD1. masz jedną deklarację reakcji na szarżę - ile ich jest nie ma znaczenia. Mówisz więc - Stand and shoot albo flee.
AD.2 redirect był erratowany - możesz zrobić redirecta TYLKO na oddział, który stał się możliwy do zadeklarowania w wyniku reakcji flee pierwotnego oddziału. | |
|
| DEMONSTENES
| |
DEMONSTENES
hide |
#110 |
2017-10-04 09:48:35 |
force +1 |
0 |
|
Co do Look out - to jest problematyczne. Bo z jednej strony jest to magic missile, w którym targetujesz konkretny model w oddziale, ale z drugiej strony nie ma słowa, że look out jest ignorowany. W opisie look out sir jest napisane, że magic missile traktuje się dla celów tej zasady jak zwykły ostrzał.
Więc po mojemu- targetujesz charactera w oddziale - co przy normalnym magic missile jest niemożliwe - ale nadal look out jest tu uznawany. | |
|